onsdag 3 juni 2009

Att skriva offentligt

Till slut startade jag en skrivarblogg för att kunna lägga ut mina tankar om mitt skrivande, lägga ut övningar, mina bidrag från Skrivpuffen. Tankar från skrivarkurser som jag kanske genomför osv.

Jag heter Eva, skriver oftast men inte så mycket som jag vill. Kanske kommer bloggandet om mitt skrivande hjälpa mig att se till att det blir gjort. En slags motivator. Bloggen vill jag ha för att hitta andra som skriver, ha någonstans att lägga mina tankar om skrivandet och kanske finns det fler anledningar som kommer fram efter hand.

Jag skriver i stort sett alltid flödesskrivning. Tänker inte så mycket innan utan låter pennan flöda över pappret. Jag tycker det är spännande att se vad som blir skrivet. Dessutom har skrivandet hjälpt mig i svårare stunder och i stunder då jag behövt hitta nya vägar att gå. Då har jag bara skrivit och plötsligt har hjärnan med hjälp av handen och pennan visat mig nya vägar.

Skrivandet är otroligt spännande och nu ska jag försöka få rutin på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar