torsdag 25 juni 2009

176 - En dålig vana

Hur bryter man vanor man lagt sig till med? Det undrar jag eftersom jag ibland tycker att mitt bloggande och surfande är en dålig vana.
En vana som jag haft i 14-15 år. Jag bloggade långt innan det hette blogg men då skrev jag dagbok på min hemsida och det var kul och vanebildande.
När jag under en period bloggade väldigt anonymt blev vanan till ett gift som inte gick att få ur kroppen. Jag skyndade mig till datorn när jag kom hem från jobbet för att kolla om jag fått några kommentarer till mina ibland ganska utmanande inlägg. Men efter nåt år eller så började just den vanan minska i attraktion. I alla fall en stund innan vanan övergick till att blogga i någon ny blogg eller bara att läsa andras bloggar.

Men samtidigt som jag tycker att surfandet och bloggandet är en dålig vana är det så otroligt kul och det har gett mig många nya vänner även IRL.

5 kommentarer:

  1. En gosig nalle väntar på dig på min blogg :)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig i texten, har nyss börjat blogga. "Köket bloggar igen".

    SvaraRadera
  3. Jag är rädd att jag redan har åkt dit trots att jag är purfärsk på det här. Kan inte låta bli att läsa allas inlägg. Så mycket härlig inspiration.

    SvaraRadera
  4. Av många ovanor så är ju denna ändå kreativ så jag hoppas att du fortsätter länge än!
    Tack för nallen, det var rart.

    SvaraRadera
  5. Ett liv utan dator...nej.
    Ett liv utan nätet...nej.
    Ett liv utan bloggar...nej
    Dålig vana?
    Skit samma...jag fortsätter...det berikar mig i form av vänner, lärdom och så mycket annat.
    Kram

    SvaraRadera