torsdag 18 juni 2009

169 - Bakom hörnet

Nu när allt fallilt på plats i och med flytten till Provence undrar jag vad som finns bakom hörnet. Jag har inte skrivit min nya drömlista men inser att jag behöver skriva den för att förstå vad det är jag vill ska hända i mitt liv.
Bakom hörnet finns säkert massor med kreativt arbete med att skapa kursmaterial, ha stickkurser, väva trasmattor, sy, göra mönster och kanske till och med skriva en eller flera böcker.
Bakom hörnet finns den underbara verklighet som jag drömt om så länge och nu står jag och tittar runt hörnet och inser hur lyckligt lottad jag är som får uppleva allt fantastiskt.
Men det som finns bakom hörnet är inte bara en slump utan ett resultat av drömmar som vi jobbat mot att uppfylla.

7 kommentarer:

  1. Lyckat till! Ser fram mot att följa äventyren! Sofie

    SvaraRadera
  2. Ett hörn fyllt av kreativitet fann jag i din text.

    SvaraRadera
  3. just precis! man bygger till stor del själv sina framtida positiva och negativa "överraskningar".

    SvaraRadera
  4. Låter härligt med ett hörn som är fyllt med kreativitet =)

    kram!

    SvaraRadera
  5. Jag skrev just i min blogg om min dröm som finns bortom hörnet och nu läser jag här om hur du förverkligat det jag drömmer om...allt är möjligt!

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen hittat ditt drömhörn:)

    SvaraRadera
  7. Det är då helt sant att det krävs arbete både i tanke och handling för att nå runt hörnet av våra drömmar.
    Jag bor i Le Boulou som ligger 8 km nord om den spanska gränsen.15 km till medelhavet.Jätte roligt att ha en skrivpuffare i Frankrike.

    SvaraRadera