tisdag 16 juni 2009

167 - Min egen topplista

De 10 främsta anledningarna att skriva:
  1. Jag skapar ordning i kaos
  2. Jag får förståelse för vad som händer inom mig
  3. Jag inser vilken omåttlig kapacitet som finns inom mig
  4. Jag får ge uttryck för det som rör sig i mitt huvud
  5. Jag kan skapa personer som sedan gör som de vill och jag kan bara hänga på
  6. En anledning för mig att skriva är att jag tränar min handstil (om jag skriver för hand)
  7. En anledning att skriva är att få känslan av kreativt bubbel inom mig
  8. Att skriva är ett sätt att leva
  9. Att skriva är ett sätt att stärka sin självkänsla
  10. Att skriva är en del av mig och jag mår helt enkelt bra av att göra det

4 kommentarer:

  1. Ja, skapa ordning i kaos, finns också på min lista! Du ger en bra bild av alla skrivandets poänger//sofie

    SvaraRadera
  2. Först trodde jag det var de tio budorden som du listat. Men sen insåg jag att det bara var den första som en gick att förknippa med bibeln :D Sjukt att du skriver för hand, det är riktigt "old school".

    SvaraRadera
  3. Härligt med någon som värnar om sin handstil!!
    Jag gillar oxå uttrycket "kreativt bubbel"!

    SvaraRadera
  4. Hela din lista känns som en bra självkänsla, positivt och bra att läsa.Tack:)

    SvaraRadera