fredag 19 juni 2009

170 - Ett midsommarminne

Jag minns... att vi för en stund sedan åkte till ett litet lusthus på en kulle, Vista Kulle. Vi packade upp vår picknick och såg regnet rasa på andra sidan den stora sjön. Jag minns att vi sa att snart kommer det nog hit, undrar om vi hinner få i oss våra baguetter och våra jordgubbar med grädde? Snabbt gick det och plötsligt var ovädret över oss. Vi bytte sida i lusthuset och lyckades undvika att få regnet på oss. Jag minns att vi njöt av söta, goda jordgubbar med lättvispad grädde. Jag minns också att blixtarna lyste upp himlen en bit därifrån, ettusenett, ettusentvå, ettusentre och sen small det. Jag minns att vi sa att bilen faktiskt är den säkraste platsen att vara på.

Jag minns när vi körde hem att det regnade och haglade så kraftigt att det var mindre drivor på vägen och ännu större på gräsmattor och längs husen.
Jag minns att vi sa att det är synd om alla som precis klockan 15 står redo att dansa runt midsommarstången.

Jag minns midsommarafton 2009.

3 kommentarer:

  1. Ja det är nog många med mig som kan le igenstämmande i din midsommarbeskrivning.
    Hur blev er franska midsommaafton idag ?

    SvaraRadera
  2. Just nu är jag i Sverige! Åker tillbaka hem på söndag morgon.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att det regnade!! Här i skåne regnade det jätte länge, och sen sken solen ett bra tag, så då tänkte vi att då dansar vi runt stången. men när vi är på amdra varvet, så börjar det regna. men det hindrade inte oss, vi dansade lite till. men sen gav vi upp, och gick in igen =) typiskt svensk sommar?

    Kram!

    SvaraRadera