tisdag 23 juni 2009

174 - Vila

Att vila i sig själv
Att lita på att allt ordnar sig
Att inte fundera så mycket på hur det ska bli, hur man ska göra, vad andra ska tycka.

Jag vilar i mig själv
vilar i lugnet inom mig
som skapats efter hand som livet gått

Vila
Ibland kan jag tycka att vila är överskattat
Att vila, bara ligga ner och inte göra något

Men att vila, v i l a... v-i-l-a
Nu är ordet oförståeligt

V - Vaksam
I - Inåtvänd
L - Lugn
A - Avslappnad

Bokstäverna står faktiskt för vad det är, vad det innebär att v-i-l-a
Först är man kanske vaksam men sen vänder man sig inåt, blir lugn och alldeles avslappnad..


(--! ibland förstår jag inte hur saker skriver sig. Det här blev inte alls vad jag tänkt att det skulle bli. Men jag älskar att låta orden rinna ur fingrarna och låter dem göra det även om det blir rörigt ibland. --)

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar ditt inre lugn som jag fortfarande letar efter. Ska tänka på vad du skrivit.

    SvaraRadera
  2. Hej...du har en nalle att hämta på min sida. Kram

    SvaraRadera