torsdag 4 juni 2009

155 - Engagemang

Skapande, mönster, strukturer kan verkligen engagera mig in i själen.
När jag känner strukturer mot mina fingertoppar, doften av material i min näsa, läser ett väl konstruerat mönster kan jag försvinna in i den världen. Jag låter min hand stryka över ytan, färgerna blandas med ljuset i mina ögon och jag känner eufori över att jag får skapa.
Oftast är det processen som får mig engagerad medan det färdiga resultatet inte är så viktigt. Bara för en liten stund. Men sedan börjar sökandet efter nya material, nya strukturer och nya färger att blanda.

3 kommentarer:

  1. En fin text där man kan känna igen sig!//Sofie

    SvaraRadera
  2. Ååå jag håller med! Förstår så väl vad du menar.

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig själv i din text. Nu när min dotter har flyttat så har jag gjort om hennes rum till ett skaparrum. Där kan jag sätta mig och få inspiration och bara vara.

    SvaraRadera