onsdag 17 juni 2009

168 - Jag älskar mina påhitt

Jag älskar mina påhitt. En del i min omgivning tycker ibland att jag är jobbig eftersom jag alltid måste testa alla idéer jag får. I alla fall de flesta och helst ska det ske på en gång.
Påhitt kanske är i svagaste laget istället borde vi säga att jag gör impulsiva saker.

Jag bestämde mig för länge sedan att inte som gammal behöva sitta och ångra att jag inte gjort saker jag velat. Så det har inneburit att jag startat företag, sålt på postorder, sytt balklänningar och brudklänningar på beställning. Trodde jag skulle tjäna massor med pengar men var inte så bra på att ta betalt.
Jag stickar, virkar, syr och oftast flera saker på en gång och när jag hittar något vackert, roligt, inspirerande vill jag genast sätta igång och göra det jag med. Ibland bara för att testa tekniken.

Mitt senaste "påhitt" som mina nära och kära nog kallar det är att jag och mannen flyttat till Provence. Vi har slängt oss ut i en okänd värld som helt säkert kommer att bli helt underbar. Att jag inte kan prata franska ännu är ju bara ännu en utmaning att ta tag i och snart kommer jag att tala flytande franska.

7 kommentarer:

  1. Fint inlägg. Jag undrar ofta själv vad som driver vissa människor till att flytta utomlands -man har nog en extra förkärlek till förändringar och påhitt!//Sofie

    SvaraRadera
  2. man lär sig så mycket av att vara ute i resten av världen =) hoppas att det går bra franskan *fniss* Det är roligt språk!

    kram!

    SvaraRadera
  3. fränt om man ändå vore så tuff

    SvaraRadera
  4. Grattis å lycka till med franskan!

    SvaraRadera
  5. Det var ett modigt och spännande påhitt.

    SvaraRadera
  6. Vi verkar ganska lika. Jag och min karl skaffade vårt paradis 2006, men har börjat prata om att kanske eventuellt flytta utomlands.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Välkommen till Frankrike. Det kommer säkert att gå bra. Var har ni hittat er drömplats?
    Tänk att ha en skrivpuffskollega i L France.

    SvaraRadera