tisdag 7 juli 2009

188 - Ett stöttande nätverk

Var finns mitt nätverk när jag behöver dem? Flera hundra mil norröver men vi hörs ändå via Skype, mail och telefon.
För några år sedan kändes det som om jag var alldeles ensam med allt. Utan någon som brydde sig om mig men sedan jag tagit tag i saker som jag retat mig på länge öppnades nya vägar.

Nu finns mitt nätverk långt bort men ändå nära. Jag känner att mina nära och kära bryr sig om mig och skulle hjälpa mig om jag behövde.
Frågan är om jag finns till för dem tillräckligt mycket? Tyvärr vågar jag väl inte ens fråga tex. mina barn om det tycker att jag finns där om de behöver mig. Men jag vet att de pratar med mig och det är något de behöver prata om även om mamma flyttat många mil bort och de vet att de kan nå mig, även om det inte är fysiskt.

1 kommentar:

  1. Säkert finns du till för dina barn tillräckligt fastän du är många mil bort...idag kan vi ju ändå vara nära mad hjälp av internet, skype och annat. Släpp det dåliga samvetet. Kram

    SvaraRadera