torsdag 2 juli 2009

183 - En skattkista full med minnen

Tänk att vi alla har en skattkista full med minnen. En kista att öppna för att minnas glada stunder eller en kista att spika igen när det gör för ont att minnas.

I min kista full av minnen finns minnet av sommaren 1969 när jag ramlade ner från körsbärsträdet och fick stegen över benet. Jag minns att det gjorde ont och jag fick sen gå med gips i fem veckor. Dagen jag tog bort gipset, tror det var 20 juli, tog en människa sitt första steg på månen.
I min kista finns minnen av fem barns födslar, alla olika och alla fantastiska. Det finns minnen av kärlek, svek, tårar och mer kärlek. Det finns minnen av människor jag mött och som påverkat mig och lett mig in på nya vägar.
I min kista finns fortfarande utrymme för massor av minnen. Både glada och jobbiga men det är så livet är.

1 kommentar: