söndag 1 november 2009

305 - Om att dra något gammalt över sig

Vad lätt det är att fastna i gamla mönster. Att alltid göra som man alltid gjort och ha svårt för förändringar.
Men hur skönt är det inte att ibland få dra något gammalt och kärt över axlarna. Att bara få vara i det gamla och trygga. Att inte behöva ta några beslut om förändringar. Att inte behöva tänka att jag borde... det ena eller det andra.

Att dra något gammalt över sig kan för en stund kännas varmt och tryggt och lugnande men när man suttit så en stund kan den unkna doften av källare och stagnation komma fram. Kanske känner jag att nu måste jag göra mig av med den toviga gamla saken som tynger ner mina axlar liksom mina tankar.
Jag glider bort från den gamla filten och ser nya händelser framför mig. En lugn stund fick mina tankar att klarna och nu känner jag mig varm och trygg för att kunna genomföra de förändringar som jag behöver.

1 kommentar:

  1. Onödigt att kasta den gamla filten. Häng upp den på väggen som påminnelse till var du en gång var och var du nu är på väg.

    SvaraRadera