fredag 30 oktober 2009

303 - Mellanmål

Som mellanmål sätter jag mig vid datorn för att mjuka upp mina skrivarfingrar. Jag ser orden framför mig men inser att de inte får flöda på det sätt jag vill. Jag tar nästan alltid bara huvudrätten och låter orden flöda i stora sjok istället för att skriva som mellanmål. Lite då och då istället för att bli proppmätt.

Nu när Nanowrimo drar igång på söndag är det viktigt att både ha frukost, lunch, mellanmål och middag alltså skriva både i stora och små omgångar och jag vet att det kommer att fungera.

Trots att jag inte kommit igång så bra med skrivpuffarna i höst låter jag det inte hindra mig från att vara optimist och jag vet att orden kommer att flöda ur mina fingrar precis i den takt jag behöver.

Mellanmålet är för mig viktigt för att få ork till stordåden och om det inte är ord på papper så är det nog en bit ost eller en frukt som ger den där extra kraften.

2 kommentarer:

  1. Lycka till på NaNon!!! Jag måste tyvärr avstå i år.

    SvaraRadera
  2. Lycka till från mig också! Hade också planerat vara med, men tiden....den förbaskade tiden är inte töjbar, så det är bara att inse...jag hinner inte.

    SvaraRadera